وسواس در انتخاب لباس یکی از ویژگی‌های افراد با دقت و ظریف است. کسانی که به تیپ خود و هماهنگی بین اجزای آن اهمیت زیادی می‌دهند، اغلب افراد موفق و با اعتماد به نفسی هستند که پیش از هرکس برای خودشان ارزش قائل می‌شوند.

 اما آیا همه‌کسانی که در انتخاب لباس اصلی خود دقت زیادی به خرج می‌دهند در انتخاب لباس‌های جانبی، مانند زیرپوش هم تا این اندازه دقیق و ظریف هستند؟ یا دم‌دستی‌ترین البسه زیر را می‌خرند؟ البته که لباس‌هایی که در زیر لباس اصلی پوشیده می‌شود به اندازه لباس اصلی مهم هستند و همه چیز، اعم از جنس، رنگ، دوخت و سایر ویژگی آن‌ها نیز باید به‌دقت مورد بررسی قرار بگیرد تا از میان گزینه‌های موجود، بهترین آن انتخاب شود. به خرج دادن ظرافت در انتخاب پوشینه‌ای مانند زیرپوش، اهمیتی است که افراد پیش از هر چیز برای پوست بدن خود قائل می‌شوند. پس وقتی که برای انتخاب دقیق صرف می‌شود، ارزشمند خواهد بود.

سؤال اینجا است که با چه معیارهایی می‌توان کیفیت لباس زیر را سنجید؟ در خصوص این لباس‌ها چه مواردی را باید در نظر گرفت و چطور باید بهترین را انتخاب کرد؟

جنس لباس زیر، مهم‌ترین ویژگی آن است
اولین شاخص پر از اهمیت لباس‌های زیر، جنس آن‌ها است. پوست اولین لباس انسان است و اولین پارچه‌ای که با پوست در تماس است، پارچه لباس زیر است. بنابراین پارچه لباس‌زیر نمی‌تواند هر جنسی داشته باشد. به‌طور مثال اگر زیرپوش خود را از الیاف نایلونی یا هر جنس دیگری به‌جز پنبه یا نخ‌های طبیعی انتخاب کنیم، بدون شک دیر یا زود پوست بدنمان دچار خارش، سوزش و از همه مهم‌تر تعریق زیاد خواهد شد.

 

 ممکن است برخی فروشندگان در هنگام خرید زیرپوش، عمر طولانی‌تر الیاف غیرطبیعی را دست‌مایه‌ای برای فروش بیشتر این اجناس قرار داده و آن را پیشنهاد کنند. اما واقعیت آن است که لباس زیر، باید جنسی نخی داشته باشد؛ تا علاوه بر مقاومت بیشتر، مانع خوبی برای تعریق زیاد باشد و به پوست بدن اجازه تنفس کردن بدهد. نه این که به واسطه پلاستیکی بودن، راه تردد هوا و ارتباط آن با پوست را سد کرده و باعث بیشتر عرق کردن بدن بشود.

خوش دوخت بودن، ویژگی مهم بعدی لباس زیر
هرگز نباید به این دلیل که لباس زیر، دیده نمی‌شود، موقع خرید دوخت آن نادیده گرفته شود. به طور مثال قرار است زیرپوش زیر پیراهن پوشیده شود. بدون شک دوخت آن، روی ظاهر پیراهن یا لباس رویی تأثیر می‌گذارد. به همین سبب باید زیرپوش را از جعبه بیرون آورد و به تمیزی دوخت همه قسمت‌های آن، به‌ویژه ناحیه یقه، که ممکن است از لباس بیرون بزند، به‌خوبی دقت کرد. همچنین دوخت کج و راست پایین زیرپوش ممکن است باعث شود نتوان آن را درست در شلوار قرار داد و مرتب کرد. به همین دلیل دوخت تمیز این قسمت نیز بسیار مهم است. همچنین ناحیه زیر بغل زیرپوش نباید اضافه پارچه یا دوخت بدی داشته باشد. چون ممکن است موجب ساییدگی پوست این قسمت از بدن شود.

به رنگ لباس زیر باید دقت داشت

بعضی اوقات رنگ زیرپوش به عنوان یک لباس زیر پر مصرف، از زیر پیراهن یا لباس دیده می‌شود. بنابراین باید در انتخاب رنگ آن به‌اندازه کافی دقت داشت. به همین دلیل شاید داشتن تنها یک رنگ زیرپوش کافی نباشد. مثلاً دیده شدن زیرپوش تیره، از پس پارچه یک پیراهن صورتی رنگ، ابداً جلوه خوبی ندارد. همچنین اگر با یک تی شرت مشکی رنگ، زیرپوش سفید پوشیده شود، اگر از قسمت یقه لباس، یقه زیرپوش دیده شود، نمای خوبی نخواهد داشت. بنابراین بهتر است چند رنگ زیرپوش در کشوی خود داشته باشیم تا متناسب با رنگ پیراهنی که به تن می‌کنیم، رنگ زیرپوش خود را نیز انتخاب کنیم.

اگر زیر پیراهن  سفید خود، زیرپوش سفید رنگ می‌پوشید، اما به دلیل انعکاس نور، همچنان زیرپوشتان از زیر پیراهن دیده می‌شود، بهتر است به جای زیرپوش سفید، از رنگ طوسی یا اصطلاحاً ملانژ زیرپوش استفاده کنید. شک نکنید که دیگر زیرپوشتان از زیر پیراهن دیده نخواهد شد.
 

زیرپوش ضد عرق تاپیک، کنار هم قرار دادن تمام ویژگی های مهم لباس زیر

اگر به نظر شما نیز تمام ویژگی‌های فوق برای لباس ‌زیری همچون زیرپوش با اهمیت است، و درست نمی‌دانید چه لباس‌زیری با چه برندی بخرید که همه جزئیات بالا در آن رعایت شده باشد، بد نیست با زیرپوش‌های تاپیک آشنا شوید.

زیرپوش های تاپیک علاوه بر آن که تمام شاخصه‌های مهم زیرپوش با کیفیت را دارند، ضد عرق نیز هستند. یعنی فقط در قسمت زیر بغل سه لایه پارچه دارند. که این سه لایه پارچه با دقت و ظرافت بسیار بالایی به زیرپوش دوخته شده است. لایه اول، که با پوست بدن تماس دارد، از جنس پارچه‌ای آب دوست است. به این معنی که عرق بدن را بلافاصله بعد از جاری شدن روی پوست، به خود جذب می‌کند. لایه میانی که مهم‌ترین نقش را در این زیرپوش ضد عرق ایفا می‌کند، پارچه‌ای است که مانع از نفوذ قطرات عرق به لباس می‌شود. و لایه آخر، از پارچه‌ای انتخاب ‌شده است که امکان گردش هوا و تماس آن با پوست را از پس دو لایه بالاتر، فراهم می‌کند.

خرید زیرپوش ضد عرق تاپیک یعنی داشتن یک لباس زیر باکیفیت، که هم تمام نخ است، هم خوش دوخت و ظریف است، هم امکان داشتن چند رنگ زیرپوش را فراهم می‌کند و هم داشتن زیرپوشی که ما را از مصرف هر نوع محصول ضد عرق بی‌نیاز می‌کند، چون خودش یک زیرپوش ضد عرق است که خیس نشدن لباس در اثر تعریق زیاد را تضمین می‌کند.