راهنمای سایز سوتین
استایل لباس زنانه و مردانه| خرید پیراهن، تیشرت| شلوار و دامن
ست کردن لباس زنانه و مردانه| خرید لباس و کفش

برای اندازه گیری سایز سوتین از کجا شروع کنیم؟

بزرگترین سایز سوتین زنانه

یکی از اشتباهات رایج خانم‌ها در خرید سوتین این است که آن‌ها فکر می‌کنند همیشه باید یک سایز خاص و ثابت را سفارش بدهند، در صورتی که این طرز فکر اشتباه است. نه‌تنها سایز لباس ‌های زیر زنانه برندهای مختلف با هم متفاوت‌اند، بلکه در طول زمان نیز سایز سینه در خانم‌ها تغییر می‌کند. مواردی مثل کامل شدن دوره بلوغ، اضافه‌وزن، بارداری، سن، سبک زندگی و غیره روی اندازه سینه‌ها تاثیرگذار است.

با این اوصاف، برای اندازه‌ گیری سایز سوتین لازم است دو اندازه مختلف را در نظر داشته باشید: اندازه دور سینه و اندازه کاپ سینه

در دنیای دیجیتال امروز لازم نیست محاسبه‌ها را خودتان به‌صورت دستی انجام بدهید. انواع محاسبه‌گرهای سایز سوتین آنلاین برای این‌کار وجود دارد که به شما کمک می‌کند سریع و ساده اعداد موردنظرتان را به دست بیاورید. با این حال، اینکه بتوانید خودتان سایز درست را به دست بیاورید هم ضرورت دارد.

چطور سایز دور سینه را به دست بیاوریم؟

سایز مناسب سوتین

خیلی ساده کافی است زمانی که لباس زیر به تن ندارید، متر را بردارید و دور قسمتی که معمولا سوتین دور بدن قرار می‌گیرد را اندازه بگیرید. مطمئن شوید که متر را به اندازه کافی محکم گرفته باشید؛ نه خیلی سفت و نه شل.

اگر عدد به دست آمده (به اینچ) زوج بود، این همان سایز سوتین شماست و اگر عدد فرد بود آن را به نزدیک‌ترین عدد زوج رو به بالا گرد کنید.

 

چطور سایز کاپ سینه را به دست بیاوریم؟

کوچکترین سایز سوتین

در این مورد، معمولا توصیه این است که سوتینی را که با آن راحت‌تر هستید را اندازه بگیرید تا سینه‌ها در حالت و فاصله درست قرار بگیرند؛ بعد از نوک سینه‌ها (بیشترین فاصله دور قفسه‌ سینه) دور آن‌ها را اندازه بگیرید و در گام بعدی، عدد دور سینه را از آن کم کنید. عدد حاصل، اندازه کاپ سینه شما را نشان می‌دهد و البته این را هم به خاطر داشته باشید که اعداد برای محاسبه سایز سوتین، به اینچ محاسبه می‌شوند.

 

حالا دو عددی را که به‌دست‌آمده آورده‌اید با هم ترکیب کنید؛ یعنی اگر سایز دور سینه شما ۳۴ اینچ است و کاپ شما F به دست آمده، نتیجه می‌شود: ۳۴F.

چیزی که باید حتما به‌یاد داشته باشید این است که در این بین ممکن است عوامل مختلف در عدد به دست آمده تاثیر داشته باشد؛ بنابراین، چیزهایی مثل استایل لباس و جنس آن را در نظر داشته باشید.

 

از کجا بفهمم سایز سوتین مناسب است؟

سایز مناسب سوتین

معاون بازرگانی برند لباس زیر زنانه واکول (Wacoal) در این مورد می‌گوید: اگر سایز سوتین برای شما مناسب و اندازه باشد، اصلا حس نمی‌کنید چیزی به تن دارید!

زمانی که تازه لباس را تهیه کرده‌اید، آن را روی گشادترین حالت ممکن تنظیم کنید. بعد کش‌های سوتین را دور شانه تنظیم نمایید؛ دقت کنید که آن‌ها را زیاده از حد محکم نکنید. این کار باعث می‌شود که بندها روی پوست شانه فشار بیاورند و شما را آزار بدهند.

 

چه نوع سوتینی برای شکل سینه‌ها بهتر است؟

سایز سوتین زنانه

مانند هر نوع لباس دیگری، لباس‌های زیر هم بسته به استایل افراد می‌توانند متفاوت باشند؛ مثلا ممکن است خانم‌هایی که سینه‌های توپری دارند، سوتین فول کاپ یا لباس زیر بالکنی را ترجیح بدهند. این نوع لباس‌ها، بندهای نازک‌تری دارند و بیشتر از انواع دیگر ساپورتیو هستند.

در مقابل، افرادی که سینه‌های کوچکتری دارند، ممکن است نیم‌تنه ‌ها (سوتین کراپ تاپ) یا سوتین برلت را ترجیح بدهند. این نوع لباس‌ها نه‌تنها بسیار راحت هستند، بلکه سینه‌ها را پُر تر از آنچه هستند، نشان می‌دهند.

 

نگاهی به انواع جدول سایزبندی سوتین

برای تعیین سایز سوتین، جداولی هم وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا سایز خود را پیدا کنید؛ جدول‌هایی مثل این:

جدول سایز بندی سوتین

 

 

با انواع سوتین‌ آشنا شوید

انواع سوتین زنانه

سوتین ها انواع و اقسام گوناگونی برای استفاده در موقعیت‌ها و شرایط مختلف دارند. البته این تنها دلیل تنوع آن‌ها نیست، بلکه شکل و سایز سینه‌ها در خانم‌های مختلف باعث می‌شود تا نیاز به چنین تنوعی وجود داشته باشد. در ادامه ۲۰ نوع سوتین را به شما معرفی خواهیم کرد:

 

سوتین های برالت، مناسب سینه‌های کوچک

سوتین های برالت

سوتین‌ های برالت (bralette) یکی از راحت‌ترین انواع لباس زیر به حساب می‌آیند. آن‌ها کاپ یا بند ندارند و خنک و ساده هستند؛ با این حال، دقیقا به دلیل عدم بهره‌گیری از این اجزا، برای سینه‌هایی با اندازه متوسط یا بزرگ مناسب نیستند و بیشتر برای نوجوانان کاربرد دارند.

 

سوتین دکلته، برای لباس‌های مجلسی یقه باز

سوتین دکلته

لباس های مجلسی یقه باز یا دکلته همیشه برای خانم‌ها یک چالش مهم را به دنبال دارند؛ اینکه چطور باید بندهای سوتین را پنهان کنند. البته راه حلی ساه برای این مشکل وجود دارد: استفاده از سوتین های دکلته.

این نوع لباس زیر زنانه، با این که بند ندارد اما به دلیل پلاستیک یا سیلیکون به کار رفته در جنس آن بدون هیچ مشکلی به بدن می‌چسبد و سینه‌ها را هم خوش‌فرم نگه می‌دارد. نکته مهم این است که از لباس زیر باکیفیت استفاده کنید چراکه در غیرصورت سینه‌ها ممکن است افتاده به نظر برسند.

 

سوتین بالکنی، برای زیبایی بیشتر!

سوتین بالکنی

همان‌طور که از اسمش پیداست، این نوع سوتین‌ها شکل بالکنی به سینه‌ها می‌دهند که باعث می‌شود تا زیبایی و شکل طبیعی سینه‌ها بهتر حفظ شود. سوتین های بالکنی طوری طراحی شده‌اند که جذاب باشند و زنانگی فرد را بیشتر به رخ بکشند. ضمن اینکه بافت این نوع لباس زیر معمولا توری یا گیپور است که بر جذابیت‌های آن می‌افزاید. علاوه بر این، از آنجا که کاپ این سوتین بالکنی کامل نیست، می‌توان برای لباس‌های یقه‌باز از آن‌ها استفاده کرد. این نوع سوتین برای تمام سایزها قابل استفاده است اما سینه‌های متوسط را بهتر نشان می‌دهد، ضمن اینکه این قبیل لباس‌ها برای افرادی که بالاتنه بلند و کشیده‌ای دارند بسیار مناسب است.

 

سوتین های تی‌شرتی، راحت مثل اسمشان!

سوتین های تی‌شرتی

در سوتین تی شرتی، راحتی حرف اول را می‌زند، به همین دلیل هم هست که آن‌ها معمولا کاپ ندارند، بلکه قالبی هستند. البته درمقابل فرمی که از دیگر سوتین‌ها می‌خواهید را به شما نمی‌دهند و بیشتر برای پوشیدن با لباس‌های راحت و تی‌شرت مناسبند. تابستان هم بهترین فصل برای استفاده از این نوع لباس زیر به‌حساب‌ می‌آید.

 

انواع سوتین‌ ریسربک، به منظور حفظ گرما!

انواع سوتین‌ ریسربک

اگر از آن دسته افرادی هستید که زود سردتان می‌شود و لباس‌های بدون آستین برای شما از این نظر عذاب‌آورند، سوتین ریسربک دوای درد شماست! این نوع لباس زیر زنانه که به نیم‌تنه‌ها شباهت دارند، در بخش جلو یک‌تکه هستند و در قسمت پشت حالت Y یا V شکل پیدا می‌کنند. سوتین های ریسربک برای تمام سایزها به ویژه سایزهای بزرگ مناسب است.

 

سوتین چسبی، ساده و بی‌دردسر برای مهمانی

سوتین پروانه ای ژله ای

سوتین چسبی در حقیقت همان سوتین‌های دکلته‌ای هستند که دیگر بند هم ندارند. آن‌ها میزان نگهدارندگی و کاور کردن کمی دارند اما بنا به این که سینه‌ها را تا حدی بالا نگه می‌دارند مناسب هستند. همچنین آن‌ها نوک سینه‌ها را می‌پوشانند و از این نظر بسیار برای لباس‌های نازک یا پارچه‌هایی که این بخش از بدن را نشان می‌دهند، مناسبند. آن‌ها به سوتین های پروانه ای یا ژله ای هم معروفند.

 

سوتین‌ های شیر دهی، مخصوص مادران

سوتین شیر دهی

توضیح طرز کار این نوع سوتین‌ها چندان دشوار نیست؛ سوتین های بارداری مخصوص مادرانی است که به فرزندانشان شیر می‌دهند و می‌توانند آن را طی دوره بارداری و بعد از آن مورد استفاده قرار بدهند. سینه‌های خانم‌ها در طول دوره بارداری و شیردهی افزایش سایز پیدا می‌کند و به همین دلیل به سوتین‌هایی نیاز دارند که علاوه بر این که امکان باز کردن کاپ برای شیردهی را داشته باشند، بتوانند این وزن سنگین ناگهانی تحمیل شده به شانه‌ها و ستون فقرات را کاهش بدهند.

 

سوتین لانگ لاین، یک ترکیب زیبا و جذاب

سوتین لانگ لاین

سوتین های لانگ لاین، ترکیبی از یک تاپ و یک سوتین هستند. این نوع لباس که اغلب توری و گیپوری هستند، ارتفاع نسبتا زیادی دارند و نوار دورشان تا نزدیک باسن ادامه پیدا می‌کند. سوتین‌های لانگ لاین که بیشتر توسط عروس‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرند، به کمر در زیر لباس فرم می‌دهند و برای سایز سینه‌های بزرگ مناسبند.

منبع: بانی مگ



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 13 مرداد 1400برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




کد تصویری