دغدغه همه ما اينروزها خريد کردن به صورت آنلاين ان هم در دوره کرونا است. خريد لباس، کيف، کفش يا حتي کت و شلوار زنانه فرقي ندارد. يكي از راه هايِ سادهِ خريدِ کفش، خريد کفش زنانه به روش آنلاين است. از بينِ تعداد زيادي کفش هاي جديد با يک کليکِ ساده ميتوانيم به راحتي انتخاب کنيم و درب منزل يا محل کارمان تخويل بگيريم. اما وقتي با دقت بيشتري به ماجرا نگاه ميکنيم خيلي همه چيز ساده اي نيست. چند سوال يه ذهنمان ميرسد! اگر سايزش اشتباه باشد بايد چه کنيم ؟ براي حل اين مشکل يک سري نکات وجود دارد که با دانستن آنها اين کار خيلي راحتتر ميشود

1 - اندازه گيري سايز پا براي انتخاب بهتر کفش

اولين و مهم ترين نکته اين است که شما چگونه سايز پاهايتان را اندازه بگيريد؟

براي اندازه گيري سايز پاها ابتدا آنها را در حالت ايستاده روي يک سطح صاف مثل کاغذ يا مقوا قرار ميدهيم و دور تادور شکلِ پا را با مداد روي کاغذ خط ميکشيم. از قسمت انگشت شست پا که بلندترين انگشت است تا انتهاي پاشنه پا را با خط کش اندازه بگيريد. عدد طولي که بدست مياوريد را با جدول سايزبندي مطابقت ميدهيم و در مقابل آن، سايز مورد نظرمان را پيدا ميکنيم .

براي انتخاب سايز پا حتما به جدول مخصوص همان برند مراجعه کنيد. چون هر برند از قالبهاي مشخصي استفاده ميکند و باعث ميشود که سايزها باهم فرق داشته باشند. اگر سايز پاهايتان مابين دو سايز بود، اندازه بزرگتر رو مد نظر قرار دهيد و ميتوانيد از نيم کفي ها در اين شرايط استفاده کنيد. همچنين براي خريد اکسسوري زنانه ميتوانيد اين شرايط را لحاظ کنيد منظور از اکسسوري ها همان کفش و صندل زنانه مي باشد.

2 - انواع فرم پا و فرم کفش هاي زنانه

همانطور که در انتخابِ لباس فرم بدن تاثير زيادي دارد، در انتخابِ کفش هم شناختِ فرم پا و کفشِ متناسب با فرم پاهايمان ميتواندخريد آنلاين را براي ما راحتتر کند. پس دومين مورد، شناخت فرم پاها است.

معمولا همه ما فرم پاهايِ مختلفي داريم که به دو بخش تقسيم ميشود: 1- فرم انگشتان 2 – ساختار کلي پا و پنجه

اندازه و مدل انگشتان با هم فرق دارد و از اين جهت پاها به 5 دسته تقسيم بندي ميشوند:

يوناني- رومي- مصري – سِلتيک و آلماني.

بايد دقت داشته باشيد که در هر مدل از فرم پاها براي تعيين سايز بزرگترين انگشت را در اندازه گيري در نظر بگيريد

به لحاظ فرم ساختاري، پاها به صورت کشيده و کوتاه، از لحاظ پنجه به صورت پهن و باريک هستند. در پاهاي کوتاه کفشهايي که در قسمت جلوي کفش حالت کشيده تري دارند مناسب ترند .

پاهايي که کشيده تر و بلند تر هستند، کفشهايي که در قسمت جلو کشيدگي کمتري دارند و برشهاي کوتاه تري دارند گزينه هاي مناسبتري براي خريد هستند.

به لحاظ ساختار پنجه، اگر پنجه هاي پهن و انگشتاني شبکه اي داريد کفشهايي که در قسمت پنجه آزادي بيشتري دارند و باز تر هستند مناسب ترند. اما در پاهايي که فرم پنجه ها باريک تر و و انگشتان بسته تر باشند، هم کفشهايي که سطح وسيعي در قسمت پنجه دارند و هم فرمهاي بسته تر مناسبند. همه اين نکته ها در کنار موارد ديگر با توجه به نوع استايل و تناسب فرمي بدن شما انتخاب ميشوند.

3- متريال هاي کاربردي در کفش هاي زنانه

هر موقعيتي نيازمند کفش مختص به خودش است. بعضي از کفشها ساختار مناسبي براي کاربرد همه جانبه ندارند اما اينروزها فعاليت هاي طولاني مدت وکمبود بازه هاي زماني گاهي اوقات امکان تعويض کفش را از ما مي گيرد همين امر ميتواند يک دليلي باشد تا انتخاب هوشمندانه تري در خريد کفشها داشته باشيم. سومين مورد از آيتم هايي که در خريد آنلاين کفش مهم است، نوع متريال آنهاست. اين متريالها چه کاربردي در کفش و يا موقعيت ما ميتوانند داشته باشند؟.

متريالهاي پترن دار در استايلهاي رسمي پر کاربرد هستند. اما نکته اي که بايد به آن توجه کنيد اين است که هر متريال در ترکيب پترنها با توجه به موقعيت هاي مختلف کاربردهاي يکسان و در عين حال متفاوتي رو ايجاد ميکند. اگر اهل کفشهاي پاشنه بلند نيستيد و اکثرا کارهاي بدون پاشنه ميپوشيد کفش هاي راحت و سبک براي شما انتخاب بهتري است و راحتي بيشتري را براي شما دارد، ولي در موقعيتهاي رسمي به مشکل بر مي خوريد، در آن زمان ميتوانيد از لوفرهاي پترن دار با چرم هاي براق و مات استفاده کنيند. شما ميتوانيد اين لوفرها را در استفاده روزانه خودتان با توجه به نوع استايلي که داريد انتخاب کنيد و حتي در موقعيت هاي رسمي هم با يک استايل رسمي آنها را براي خودتان کاربردي تر و مقرون به صرفه تر کنيد

متريال هايي مثل جير در پوششهاي غير رسمي مناسب ترند. ميشود آنها را در محيط هاي کاري و يا به عنوان کفش روزانه در کنار بقيه کفشها استفاده کرد. نوع متريال مورد نظر شما در خريد آنلاين کفش در بهينه سازي خريد شما بسيار موثر است.

براي خريد کفش زنانه ميتوانيد به فروشگاه اينترنتي پوشاک زنانه مراجعه کنيد.همچنين شما ميتوانيد پس از خريد در صورت نياز به تعويض سايز کفش اقدام کنيد.